fredag 1 april 2011

Maj 2010


I maj 2010 så bestämde jag mig för att gå en tre dagars intensiv utbildning på siljansbackens makeupskola.
Jag hade länge velat utbilda mig till makeupartist, men dom utbildningarna jag hade kollat på innan jag hitta siljansbackens va väldigt dyra. Så när jag hitta den här utbildningen va de ingen tvekan om saken. Jag ska bara gå utbildningen på siljansbackens makeupskola och så blev det.
Va i gävle i tre dagar, sen får man massa uppgifter som man ska göra hemma och skicka in.
Jag vet, de låter väldigt konstigt att bara vara i "skolan" tre dagar. Men jag kan lova er, på dom tre dagarna så lär man sig allt. Sen ju mer du tränar hemma ju bättre kommer slutprovet att gå. Slutprovet gör man ca. 4-6 månader efter, men de beror lite på person till person.
Så i December 2010 gjorde jag mitt slutprov. Jag va väldigt nervös, men det gick bra! Den bästa julklappen jag kunde få de året.

Jag kan varmt rekommendera att gå utbildning om ni vill bli makeupartister eller kanske bara vill lära sig hur man sminkar sig "bättre".


                         


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar