måndag 18 april 2011

Penslar


Innan jag gick makeup utbildningen tänkte jag inte så mycket på att det var så viktigt med bra och "riktiga" penslar. Jag hade några som var bra! Men efter jag gick utbildningen så köpte jag nya och det blev en hel del. Några är med "äkta" hår och några med syntet. Efter som det finns människor som kan vara allergiska som man ska sminka så är det bra att man har både och. Sen är det inte dom som har "äkta" hår som är bäst. Alla är vi olika och tycker olika, så du ska hitta dom penslarna som du tycker om!

Med bra redskap till sminket så blir det mycket roligare att sminka.

Till mineralfoundation, är det penseln på bilden nedan för man ska ha. Själv har jag just den på bilden. Har provat andra, men det finns ingen som är så bra som den ( i.d kommer den ifrån)
Den är dyr men lovar ni kommer inte att ångra er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar